Jak wybrać domenę dla naszej strony firmowej?

Jak wybrać domenę dla naszej strony firmowej?

Dlaczego potrzebne jest generowanie leadów sprzedażowych?

Posiadanie własnej strony internetowej nie jest w dzisiejszym świecie niczym nadzwyczajnym. Nowoczesne kreatory stron i systemy zarządzania treścią pozwalają na stworzenie w pełni funkcjonalnej i estetycznej strony w ciągu kilku godzin. Koszty stworzenia własnej strony www są coraz niższe. Od czego trzeba zacząć planując swoją obecność w internecie? Jest to pytanie, które może być kluczowe dla jednoosobowych przedsiębiorców planujących stworzenie swojej internetowej wizytówki. Pierwszym krokiem będzie zawsze wybór swojej domeny.

Domena jest to swoisty identyfikator, dzięki któremu możemy mieć własne miejsce w internecie. Jest to ciąg znaków, który wpisujemy w pasku przeglądarki podczas próby wywołania żądanej strony internetowej. Każda domena składa się z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest nazwa główna domeny. Drugim elementem zaś jest rozszerzenie domeny.

Nazwa główna jest to część, którą zazwyczaj znajdziemy po lewej stronie kropki w domenie. Przy konstruowaniu nazwy głównej mamy zupełną dowolność. Możemy użyć tutaj nazwy firmy lub też określić przedmiot naszej działalności. Jedynym wymogiem, na który powinniśmy zwrócić uwagę jest długość nazwy domeny. Zbyt długa nazwa domeny będzie trudna do zapamiętania i będzie wyglądać niezbyt profesjonalnie. Nie ma potrzeby ustalania nazwy domeny wyłącznie w kontekście późniejszego miejsca strony w wyszukiwarce Google. Nazwa domeny nie jest czynnikiem, który ma wpływ na pozycjonowanie strony. Nie powinniśmy tworzyć swoistych potworków składających się z wielu słów kluczowych.

Rozszerzenie domeny może mieć różną postać. Najbardziej popularne rozszerzenie to końcówka pl. Należy jednak liczyć się z tym, że jeżeli nazwa domeny ma być słowem kluczowym, które będzie opisywać działalność to rozszerzenie pl będzie prawdopodobnie niedostępne. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby rozszerzenie pl towarzyszyło domenie składającej się z nazwy naszej firmy. Bardzo ważny czynnik to koszt odnowienia domeny. W pierwszym roku możemy otrzymać cenę promocyjną rejestracji domeny. W kolejnym roku zaś możemy zostać zaskoczeni kosztem odnowienia. Koszt odnowienia w przypadku popularnych domen nie powinien przekroczyć kilkudziesięciu złotych. Jednak w przypadku tak zwanych nowych domen możemy liczyć się z kosztem odnowienia sięgającym nawet kilku tysięcy złotych. Ważne jest więc, żeby sprawdzić cennik.

Więcej na fxdesign.com.pl

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 1